ГРОДНА
Серада,
26 чэрвеня
2024 года
 

Лепш спытаць, чым памыляцца...

grodnensis  Добрая і паглыбленая падрыхтоўка да заключэння сужэнскага саюзу можа ў значнай меры прычыніцца да трываласці і большай плённасці жыцця ў сужэнстве і сям’і. Таму маладым людзям варта перад заключэннем сужэнства прысвяціць адпаведны час з мэтай паглыблення ведаў і свядомасці ў сферы сужэнства і сям’і, бо гэта будаўніцтва шчаслівай уласнай будучыні на аснове выбару правільнай іерархіі каштоўнасцей.
niedziela logo  Гэтая назва, якая вы- карыстоўваецца для абазначэння св. Імшы, выклікала замяшанне ў некаторых вернікаў. Найперш таму, што яна падобна на “святую Вячэру”, якую выкарыстоўваюць пратэстанты, чыя дактрына ў гэтай справе, як вядома, не згаджаецца з каталіцкай. Па-другое, гэты выраз нібы пакідае ўбаку канцэпцыю ахвяры: св. Імша была б звычайным застоллем.
  Эзатэрыка сягае сваімі каранямі ў антычнасць. Прайшоўшы праз стагоддзі, гэтая згуба атруціла многія чалавечыя душы і працягвае гэта рабіць да цяперашняга часу.
>> артыкулы рубрыкі падрабязней
Просім прысылаць пытанні па адрасу:
230025 г. Гродна, вул К. Маркса, 4.
e-mail: slowozycia@mail.grodno.by
ці ў Гасцёўню на старонцы
http://www.slowo.grodnensis.by

Задай пытанне

Чаму Касцёл асуджае гараскопы?

Задай пытанне

Адным з распаўсюджаных элементаў сучаснай культуры з’ўляецца вера ў астралогію. Большасць газет, тэлеканалаў і радыёстанцый абавязкова пакідаюць у сваім штодзённым раскладзе месца на тое, каб пазнаёміць аўдыторыю з “парадамі зорак”. Часта нават ад ахрышчаных людзей можна пачуць, што “ў гараскопах няма нічога кепскага”. Здараецца, што астралогію змешваюць з хрысціянствам і кажуць, што раз Бог стварыў зоркі, значыць Ён надзяліў іх уладай уплываць на паводзіны і лёс чалавека. Аднак Касцёл заўсёды рашуча асуджаў і працягвае асуджаць гараскопы. Чаму?
Па-першае, трэба адзначыць, што гараскопы, якія належаць да сферы астралогіі, не маюць нічога супольнага з навукай і навуковымі метадамі. Навукай з’яўляецца астраномія. Яна вывучае палажэнне, рух, структуру, паходжанне і развіццё нябесных цел і створаных імі сістэм. Астранамічная абсерваторыя ёсць нават у Ватыкане. У сваю чаргу астралогія – гэта “група прадказальных практык”, якія прэтэндуюць на вывучэнне ўплыву нябесных цел на чалавека, вызначэнне рыс яго характару, рашэнняў і ўчынкаў, а таксама гістарычных падзей. Яна зарадзілася ў старажытнай Вавілоніі, а адтуль распаўсюдзілася ў Персію, Індыю, Кітай, Грэцыю і Рым. Астралогія звязана з язычніцкім фаталізмам – верай у тое, што нябесныя стварэнні ў стане вырашаць за чалавека яго ўласны лёс.
 

Яі шлюб сапраўдны?

Задай пытанне

Калі католік заключае шлюб у ЗАГСе, ці можа ён потым развесціся і браць шлюб у касцёле з другой? Ці не супярэчыць гэта сцвярджэнню, што любы шлюб, нават грамадзянскі, з’яўляецца сапраўдным?
Грамадзянскі шлюб, заключаны ў ЗАГСе або ў іншай публічнай форме паміж двума няхрышчанымі, з’яўляецца сапраўдным і дзейсным шлюбам, таму што шлюб – гэта натуральны інстытут чалавечага жыцця. Але калі ахрышчаны чалавек уступае ў шлюб толькі ў ЗАГСе, не здзяйсняючы касцёльнага сакраманту сужэнства, то яго шлюб несапраўдны. Такім чынам, ён мае права разарваць гэты саюз і стварыць новы шлюб “у Госпадзе”, які з’яўляецца сакрамантам. Але і ў гэтым выпадку існуе абавязак справядлівасці ў адносінах да папярэдняй грамадзянскай жонкі і агульных дзяцей.
   

Суеверие – это тяжкий грех или простительный?

Задай пытанне

Святой Фома Аквинский писал, что суеверие – это порок, который может заключаться в поклонении тому, кому не должно поклоняться, или же в недопустимом способе поклонения Богу.
Поклоняться «тому, кому не должно», означает культ дьявола, и речь идет о смертном грехе. К этой разновидности греха относится, например, гадание, то есть попытка предсказать будущее или узнать сокровенное недопустимыми методами, противоречащими воле Бога и запрещенными Им. Тяжким грехом является также идолопоклонничество, которое приписывает различные события наличию или отсутствию определенных предметов. Но тут нужно сделать уточнение, ведь мы знаем, что тяжесть греха определяется не только материей, но и согласием воли и осознанием совершаемого поступка.
   

Как мы воскреснем? Будет ли наше тело таким же, как сейчас?

Задай пытанне

Ответ на вопрос о нашем воскресении можно найти в Первом послании к Коринфянам: «Христос воскрес из мертвых, первенец из умерших» (15, 20). У нас будет тело, подобное Его телу, то есть больше не подчиненное потребностям этого тленного мира, но тело прославленное и преображенное – для жизни во славе, для жизни вечной.
Вот что говорит святой апостол Павел: «Но скажет кто-нибудь: как воскреснут мертвые? И в каком теле придут? Безрассудный! То, что ты сеешь, не оживет, если не умрет. И когда ты сеешь, то сеешь не тело будущее, а голое зерно, какое случится, пшеничное или другое какое; но Бог дает ему тело, как хочет, и каждому семени свое тело» (15, 35–38). И еще: «Так и при воскресении мертвых: сеется в тлении, восстает в нетлении; сеется в уничижении, восстает в славе; сеется в немощи, восстает в силе» (15, 42–43). «Каков перстный, таковы и перстные; и каков небесный, таковы и небесные. И как мы носили образ перстного, будем носить и образ небесного. Но то скажу вам, братия, что плоть и кровь не могут наследовать Царствия Божия, и тление не наследует нетления. Говорю вам тайну: не все мы умрем, но все изменимся вдруг, во мгновение ока, при последней трубе; ибо вострубит, и мертвые воскреснут нетленными, а мы изменимся. Ибо тленному сему надлежит облечься в нетление, и смертному сему облечься в бессмертие» (15, 48–53).
   

Что стало с душой Иисуса после Воскресения?

Задай пытанне

Поскольку Иисус Христос – истинный Бог и истинный Человек, у Него должна быть человеческая душа.
Согласно Катехизису католической Церкви, разъясняющему основные понятия нашей веры, после Воскресения подлинное реальное тело Иисуса Христа обладает новыми свойствами прославленной плоти (645). Прославленное означает, в частности, «духовное», о чём пишет святой апостол Павел в 1-ом Послании к Коринфянам: «Сеется тело душевное, восстает тело духовное» (1 Кор 15, 44). Иисус уже не находится во власти пространства и времени, но может присутствовать где, как и когда Он хочет, ибо Его человеческую природу больше нельзя удержать на земле, она принадлежит уже только Божественному Царству Отца – в то время как земные реалии нуждаются в пространстве и расположены во времени.
   

Старонка 27 з 51:

Актуальны нумар

 

Каляндар 2022

Каляндар
«Слова Жыцця»
на 2022 год

Літургічны каляндар

 
green
Адзначаем імяніны:
Да канца года засталося дзён:  189

Чакаем Вашай падтрымкі

skarbonkaДарагія Чытачы!
Просім Вас аб дапамозе ў абвяшчэнні Добрай Навіны. Мы чакаем Вашых лістоў, артыкулаў, здымкаў і падтрымкі ў фінансаванні газеты. Як адна сям’я “Слова Жыцця” мы прагнем несці Божае слова, гаварыць аб Хрысце і Касцёле ўсё большай колькасці людзей у Беларусі і па-за яе межамі.