• Гісторыя
  • Парафіі і святыні

28 чэрвеня, 2009

Марыйны санктуарый Гродзенскай дыяцэзіі

кс. Антоні Грэмза
Марыйны санктуарыйГродзенскай дыяцэзіі Ў Тракелях    Абраз Божай Маці – копія абраза Маці Божай Снежнай з Рыма (Salus populi Romani) – быў прывезены ў тракельскую парафію ў канцы XVI пачатку XVII ст. (1595 г.) з Вільні. Ён быў намаляваны на палатне і меў памеры 180х100. Выканаўца копіі рымскага абраза - невядомы. Магчыма, яе прывезлі і падарылі касцёлу айцы-езуіты, якія ў той час валодалі суседнім паселішчам Дворышча. Як сведчаць гістарычныя крыніцы, яны актыўна распаўсюджвалі культ абраза Божай Маці з рымскай базілікі Маці Божай Большай, перадаючы яго копіі ў ...

13 чэрвеня, 2009

Марыйны санктуарый Гродзенскай дыяцэзіі

Генрых Жур
Марыйны санктуарый Гродзенскай дыяцэзіі ў Тракелях “Пакалечаных, слабых Лечыш целы, Здаровымі іх робячы. Шмат сведчаць Тракелі, Колькі цудоўных Ласкаў атрымліваюць І прыхільнасць з неба маюць, Дзякуючы Тваёй дапамозе. Хто толькі са сваімі просьбамі Горнецца да Цябе, На ратунак прызывае ў патрэбе – Набывае, што просіць неадкладнаю Тут атрымліваюць тое, Чаго хто хоча. І хто ж калі цудаў Тваіх падлічыць можа, Пра якія Сам ведае лепей Усемагутны Божа! Бо амаль штодзённа, Штогадзінна абвяшчаецца Тут навіна Пра Твае ласкі”     (тэкст песні быў знойдзе...

16 снежня, 2007

Даніна памяці знішчанай святыні

Іаанна Немчыноўская
   Шырока задуманая і арыентаваная на знішчэнне святыняў палітыка на тэрыторыі былога Савецкага Саюза аставіла трагічны след у гісторыі Беларусі і Гродна. Мэта дэструкцыйнай дзейнасці асоб, якія былі тады на чале ўлады: не толькі знішчэнне святыняў, якія былі каштоўнымі помнікамі гісторыі і архітэктуры, колькі вынішчэнне веры ў Бога, якая трывала на працягу стагоддзяў. Яны імкнуліся зацерці ўсе сляды гістарычнага мінулага людзей, што жылі на землях былога СССР дзеля пабудавання міфічнага светапогляду новай улады. Што датычыць горада над Нёманам, то варта ўспомніць, што спачатку XX...

18 лістапада, 2007

Касцёл і школа - 3 частка

кс. Антоні Грэмза
Касцёл і школа Заканчэнне. Папярэдняя частка ў нумары 20     Можна з перакананнем сцвярджаць, што ў той час манаская школа паклала бар‘ер для развіцця кальвінізму, канец якога мы бачым на зыходзе XVI ст. Многія магнацкія сем‘і і шляхта вярталася ва ўлонне каталіцызму. Сярэднія школы паўсталі тады ў многіх гарадах Вялікага Княства Літоўскага. Найбольш вядомыя з іх наступныя: у Гродне, Навагрудку, Слоніме, Жодзішках. Апрача езуітаў унеслі свой уклад у развіццё сярэдняй школы ордэны айцоў бернардынцаў, дамініканцаў (Гродна), латэранскіх канонікаў (Слонім), міс...

04 лістапада, 2007

Касцёл і школа - 2 частка

кс. Антоні Грэмза
Касцёл і школа Працяг. Пачатак у папярэднім нумары 19     Пад канец каралінскай эпохі мы бачым, якая вялікая вага прыпісваецца «вызваленым» мастацтвам у правільным разуменні Святога Пісання. Было выразна відаць, як паасобныя этапы біблейскага тлумачэння маюць сваё аднясенне да гісторыі, этыкі, фізікі. У сваёй аснове свецкія веды не заключалі мэты самі ў сабе, але былі ўвядзеннем у хрысціянскае жыццё.    Рэформа і вышэйшая школа    У Сярэднявеччы ў школьнай адукацыі адбылася чарговая рэформа. Гэта было звязана з дэкрэтамі IV Лятэр...

Пры выкарыстанні матэрыялаў сайта газеты "Слова Жыцця" актыўная індэксуемая і прамая гіперспасылка на крыніцу абавязковая.
Слова Жыцця:  інфармацыйна–рэлігійная газета Гродзенскай дыяцэзіі; Год заснавання 1997.
Заснавальнік: Гродзенская Рыма–Каталіцкая Дыяцэзія; Выдаўца: Курыя Гродзенскай Дыяцэзіі;
Адрас: Гродна 230025, вул. К. Маркса, 4, тэл. (+375) 152 75-64-38; e-mail: Гэты адрас электроннай пошты абаронены ад спам-ботаў. У вас павінен быць уключаны JavaScript для прагляду.
Галоўны рэдактар кс. Юрый Марціновіч. Тэхнічны рэдактар Юрый Лавыш
Веб-версія: Аляксандр Лавыш, Андрэй Міскевіч

© All rights reserved.
Admining, migration, project and design site - Andrei Miskevich /Jan_Dax/
Back to Top