ГРОДНА
Серада,
08 мая
2024 года
 

На шляху да святасці

Хрысціянская думка...

На шляху да святасці

Дарагія Чытачы! 11 кастрычніка бягучага года наш любімы папа Бенедыкт XVI абвесціць Год веры. Гэты час, безумоўна, будзе для нас часам паглыблення нашай веры. На старонках “Слова Жыцця” распачынаецца новая рубрыка, якая многім дапаможа зразумець скарб, дадзены нам ад Бога, – веру. Дасылайце, калі ласка, Вашыя думкі і разважанні на тэму веры на адрас нашай газеты. У кожным новым нумары “Слова”, які прачытае больш за 13 тысяч чытачоў, кожны з Вас мае магчымасць падзяліцца сваімі думкамі на тэму веры. У гэтай рубрыцы знойдуцца таксама Вашыя думкі з інтэрнэту, сацыяльных сетак і блогаў. Запрашаю кожнага верніка евангелізаваць на старонках нашай газеты, а асабліва ў Год веры. Няхай добры Бог узмоцніць веру кожнага з нас у гэтай жыццёвай вандроўцы да Айца. Давайце дзяліцца верай адзін з адным, няхай яна будзе скарбам, які мы не захаваем толькі для сябе, але праз сваё сведчанне будзем апосталамі веры.
 

У чым зло акультызму і магіі? (заканчэнне)

На шляху да святасці

Як заспакоіць духоўны голад?
   Некаторым людзям наіўна здаецца, што калі яны адкідваюць Бога і перастаюць клапаціцца аб сваёй душы, то іх духоўнае жыццё «завісае», у ім нічога не адбываецца. Гэта як у гульні малога дзіцяці, якое заплюшчвае вочы і кажа, што свет перастаў існаваць, бо яно яго не бачыць. А пачне існаваць тады, калі яно адкрые вочы.
   Розніца толькі ў тым, што дзіця гуляе, а дарослай асобе прыходзіцца прымаць лёсавызначальныя рашэнні. І нават калі чалавек чагосьці не бачыць і не думае пра яго, гэта зусім не азначае, што тое «нешта» перастала існаваць.
   

Характерные черты духовности созависимого человека (часть 5)

На шляху да святасці

zavisimost

Утрата эмоциональной связи с родителями и боль одиночества
Отсюда следует, что для того, чтобы лишить наше одиночество уничтожающей силы, мы должны позволить себе находиться с людьми, которые оказывают нам дружелюбие, рядом с которыми мы чувствуем себя принимаемыми. Это не обязательно должны быть какие-то глубокие доверительные союзы. Достаточно дружелюбной встречи, но условием будет преодоление недоверия и открытость на проявления дружелюбия. Нужно осмелиться приближаться к другим, нужно также осмелиться поверить, что от меня ничего не хотят, что ко мне проявляют бескорыстный и доброжелательный интерес. В духовных отношениях дело обстоит подобным образом. Если человек в детские годы был лишён любви родителей, то в течение этих лет укреплялось дурное мнение о себе и ослабевало чувство собственной ценности. Тогда трудно поверить, слушая слова о любви Бога. Ребёнок чувствовал, что кто-то им занимается (кормит, одевает, укладывает спать), но не любит (не интересуется его чувствами). Если родители не могли смотреть на своего ребёнка с любовью, тогда в нём вырастало убеждение, что он – предмет, и изменить такое убеждение трудно. Но когда человек становится взрослым, он может иначе посмотреть на свою жизнь. Если мы будем терпеливо формировать чувство собственной ценности, учась эмоциональным отношениям с людьми, это может действительно сформировать его и в результате позволить нам строить отношения любви с Богом.
   

У чым зло акультызму і магіі? (частка 1)

На шляху да святасці

“Ніхто не застрахаваны ад меркантыльных спакус, я і сама раней наводзіла на людзей сурокі (порчу) за грошы... Але аднойчы я зразумела, што ўсе мае ўчынкі дрэнныя... Дапамагаючы адным, я калечу іншых. Я зразумела, што ісці на здзелку з д’яблам заўсёды небяспечна”. Гэта словы адной вядзьмаркі – зоркі папулярнага расійскага шоу, якое прапагандуе магію і акультызм. Ужытая тут цытата – гэта не ўрывак з пакаяння чараўніцы. Наадварот. Гэта спроба пераканаць людзей у тым, што акультызм – гэта добра і карысна. Дастаткова толькі адрозніваць “белую” магію ад “чорнай”.
   

Характерные черты духовности созависимого человека (часть 4)

На шляху да святасці

Утрата эмоциональной связи с родителями и боль одиночества
В здоровой семье внимание родителей сосредоточено на ребёнке, ему посвящается много времени и много душевного тепла. Ребёнок таким образом обретает уверенность, что он любим, и в нём формируется чувство собственной ценности.
    В семье с проблемой зависимости родители сосредотачивают всё своё внимание на этой проблеме, в результате чего ребёнок становится эмоционально брошенным. Созависимость приводит к тому, что, например, пьющий отец сосредоточен на бутылке, а непьющая мать сосредоточена на отце. Это ведёт к тому, что ребёнок оказывается предоставленным самому себе, брошенным, то есть духовно осиротевшим. Тогда рождается «духовная сирота», то есть ребёнок, у которого нет опекунов для его эмоциональности, потому что духовность – это также эмоциональность. Утрата эмоциональной связи с родителями, отсутствие понятных для ребёнка знаков, что он любим, укрепляет страх перед одиночеством и вызывает захватнический поиск близости.
   

Характерные черты духовности созависимого человека (часть 3)

На шляху да святасці

<< 2 часть здесь >>

Опасная перемена мест – ребёнок становится Высшей Силой для родителей
Нормальный образ представляет родителей, держащих ребёнка за руку или на руках. Это напоминает принцип, что родители носят своих детей и поддерживают их. Это естественно и здраво, что дети могут рассчитывать на своих родителей, могут положиться на них и черпать от них силу. Родители становятся для ребёнка первой и незаменимой Высшей Силой. Болезнь созависимости вызывает нарушение этого нормального образа. Он оказывается перевёрнутым вверх ногами и закреплённым, иногда на всю взрослую жизнь. Не без причины мы говорим о взрослых детях зависимости! Если мы задумываемся, почему взрослым созависимым живётся так тяжело, почему они постоянно вынуждены идти под гору, даже если идут по прямой дороге, то ответ находится в нарушенном порядке, согласно которому дети носят на руках своих родителей.
   

Характерные черты духовности созависимого человека (часть 2)

На шляху да святасці

<< начало в предыдущем номере >>

Утрата глубины или ослабление чувства своей особенности )
О. Антоний Рахмайда OCD приводит следующее наблюдение: «Глубина является не приложением к человеку, а его мерой, духовным измерением, свойственным его состоянию, задуманному Богом. А поскольку человек есть единство, то он не будет в полной мере собой, если не реализуется – потому что он не достигнет своей меры. Отсутствие глубины обозначает жизнь без духа, отсутствие свободы, а это неумение владеть собой, отсутствие сознательного формирования своей жизни. Это приводит к кризису человека, проявляющемуся в наше время в падении нравственности, распаде межчеловеческих отношений, общественной жизни. Вечная незрелость человека сводит жизнь до уровня чувств, эмоций, которые не позволяют выбирать, а вводят его в зависимость, делают из него вечно неудовлетворённого потребителя. В результате, человек не знает, чего хочет, ему не хочется хотеть, он не может реализовать то, чего хочет».
   

Характерные черты духовности созависимого человека (часть 1)

На шляху да святасці

Жил-был старик, который утром проводил время под деревом на берегу реки. Однажды он увидел скорпиона, который плыл по течению и, проплывая мимо дерева, запутался в его длинных корнях. Старик протянул руку, чтобы спасти скорпиона, но как только к нему прикоснулся, тот его укусил. Старик инстинктивно убрал руку, но вскоре снова протянул её, чтобы спасти бедное насекомое. Однако всякий раз, когда он прикасался к скорпиону, тот его сильно кусал своим ядовитым хвостом.
(Г. Нувен)
Эта история напоминает нам о двух истинах, важных для темы духовности и созависимости: первая о том, что желание помогать заключено в природе Бога, из-за чего Он открыт на отношения; вторая о том, что созависимый человек по природе недоверчив, из-за чего он закрыт на отношения. Таким образом, созависимый человек с одной стороны хочет открываться на Бога, потому что нуждается в этом, а с другой – защищается от таких отношений, поскольку инстинктивно воспринимает их как угрозу. Так же обстоит с отношениями с другими людьми: огромное желание близости будет сталкиваться с огромным чувством угрозы.
   

“Чалавека трэба мераць мераю сэрца”

На шляху да святасці

18 мая каталіцкая супольнасць згадвала Дзень нараджэння бл. Яна Паўла II. У гэты дзень гродзенская моладзь з АД “OPEN” падрыхтавала чуванне ў гонар вялікага святара.
Вячэрнюю св. Імшу ў катэдры, пасля якой адбылося чуванне, праводзіў кс. Антоні Грэмза, кіраўнік душпастырства моладзі. У гаміліі ксёндз распавёў пра дзіцячыя гады Караля Вайтылы, будучага Папы. Кожны дзень з самага ранку хлопчык Караль уставаў, каб ісці на св. Імшу і прыслужваць у касцёле пры алтары. Ён лепш за ўсіх вучыўся і вельмі любіў спорт. За адкрытасць, усмешлівасць і пачуццё гумару хлопчыка Караля называлі Лёлікам.
   – Чаму я вам расказваю пра дзіцячыя гады Папы? – звяртаўся да моладзі падчас св. Імшы кс. Антоні. – Таму што я хачу давесці вам, што будучы Папа ў дзяцінстве быў звычайным хлопчыкам, але ён жыў у хрысціянскай радасці. Гэтая радасць ішла ад яго любові – да Бога, да людзей побач. Гэтая вялікая любоў дазволіла яму стаць тым вялікім чалавекам, якога сёння ведае і шануе ўвесь свет.
Чуванне ў катэдры пачалося са спецыяльнай малітвы Касцёла ў інтэнцыі хуткай кананізацыі бл. Яна Паўла II, каб Бог зрабіў цуды праз малітву да гэтага блаславёнага, што дазволіла б прылічыць яго імя да ліку святых.
   

Кветкі вясковых маёвак амаль адцвілі?

На шляху да святасці

Літаральна праз некалькі дзён надыдзе май. Прырода забуяе цветам і зеленню ў поўную моц. Для большасці католікаў май асацыюецца з маёўкамі – набажэнствамі ўшанавання Найсвяцейшай Панны Марыі.
Практычна кожны дарослы сёння можа падзяліцца дзіцячымі ўспамінамі, як хадзілі з бабуляй да вясковага крыжа, капліцы ці ў хату да аднавяскоўца, дзе вернікі збіраліся памаліцца да Маці Божай Ружанцам, Ларэтанскай літаніяй, паспяваць марыйныя песні. І я гэта маю ў сваіх закутках памяці. Бабуля брала мяне з сабой у суседнюю хату, дзе жылі мае стрыечныя бабулі, і казала: “Пойдзем адгаворым пацеры”. Усе былі са сваімі ружанцамі, і мне далі. Малюся на ім дагэтуль, вельмі класічны ружанец – зялёныя пацеркі на металёвым ланцужку.
   

Навошта касцёлу супольнасць?

На шляху да святасці

Катэдральная супольнасць у ГроднеГэта дзіўнае пытанне. Адказ здаецца відавочным... Аднак толькі для нас – веруючых і практыкуючых католікаў.
Часта можна сустрэць такіх ахрышчаных, якія з супольнасцю ў Касцёле не хочуць мець нічога агульнага. “Я веру ў Бога, і гэтага мне дастаткова. Я ў сваім сэрцы размаўляю з Езусам, асобна малюся Яму, а гэта найважнейшае. Навошта ісці ў касцёл, супольна маліцца, калі я сам магу звярнуцца да Хрыста ў кожную хвіліну?” – так спрабаваў пераканаць мяне ў сваім пункце погляду адзін з ахрышчаных. Яго пазіцыю я акрэсліў бы дэвізам: “Хрыстос – так, Касцёл – не!” Можна ж быць вернікам, не ходзячы ў касцёл, бо навошта? Навошта патрэбны сакраманты, навошта “душыцца” ў часта невялікім касцёле, навошта супольная малітва? Навошта ўвогуле Касцёлу супольнасць?
    Дарагія Чытачы! Ці задумваліся Вы калі-небудзь над вышэй згаданымі пытаннямі? Усе гэтыя пытанні можна звесці ў адно: “Чаму Касцёл з’яўляецца супольнасцю?” Адказ на гэтае апошняе пытанне, дадзены ў святле Божага Аб’яўлення, адкрывае перад намі сутнасць таго, кім мы з’яўляемся.
   

Старонка 28 з 40:

Актуальны нумар

 

Каляндар 2022

Каляндар
«Слова Жыцця»
на 2022 год

Літургічны каляндар

 
white
Адзначаем імяніны:
Да канца года засталося дзён:  237

Чакаем Вашай падтрымкі

skarbonkaДарагія Чытачы!
Просім Вас аб дапамозе ў абвяшчэнні Добрай Навіны. Мы чакаем Вашых лістоў, артыкулаў, здымкаў і падтрымкі ў фінансаванні газеты. Як адна сям’я “Слова Жыцця” мы прагнем несці Божае слова, гаварыць аб Хрысце і Касцёле ўсё большай колькасці людзей у Беларусі і па-за яе межамі.