ГРОДНА
Пятніца,
19 красавіка
2024 года
 

Вялікі пост – гэта грунтоўная праца і дапамога людзям у патрэбе

На шляху да святасці

У працоўнай дзейнасці лічыцца перш за ўсё чалавек, які мае права не толькі на адпаведную зарплату, але - і вырашаць аб занятках, права ўдзельнічаць у стварэнні працы. Яна павінна быць прасторай, дзе асоба можа развіваць сябе, сваю індывідуальнасць, сваё прызванне. Чалавек павінен быць важнейшы, чым праца.
Чалавек з’яўляецца жывым адлюстраваннем Бога ў свеце, а можа - і ў Космасе. Ён можа пазнаваць Творцу і захапляцца Ім. Адначасова цалкам людская істота здзіўляецца свайму ўзвышэнню. Яна ўсклікае з псальмістам: “Чым жа ёсць чалавек?” (Пс 8, 5). Ян Павел II адказаў на гэтае пытанне даволі пераканаўча падчас першай сваёй пілігрымкі ў Польшчу, падкрэсліўшы: “Нельга зразумець чалавека без Хрыста”, таму што таямніца людской істоты была адкрыта толькі ў Хрысце. А Ён, поўнасцю аддадзены Айцу і людзям, быў таксама Чалавекам працы і ўвайшоў у гэтую плынь, дзе Бог – блізкі чалавеку, (пра што мы чыталі ў папярэднім разважанні) пачатак чаму быў пакладзены ўжо ў раі. Чалавек атрымаў там заданне: “каб вы падпарадкавалі сабе зямлю” (Быц 1, 28). А таму рай – гэта не было толькі месца прыемнага адпачынку. З самага пачатку там працавалі.
Напэўна, гэта была асэнсаваная праца, якая прыносіла задавальненне і радасць. Езус, які асабіста ў Назарэце адчуў, што азначае абавязак працаваць, навучае цераз Касцёл і па сённяшні дзень, што ў працоўнай дзейнасці лічыцца перш за ўсё чалавек, які мае права не толькі на адпаведную зарплату, але - і вырашаць аб занятках, права ўдзельнічаць у стварэнні працы. Яна павінна быць прасторай, дзе асоба можа развіваць сябе, сваю індывідуальнасць, сваё прызванне. Чалавек павінен быць важнейшы, чым праца. Таму як абцяжаранне працай звыш чалавечых сілаў, так і дабравольныя высілкі да поўнага знясілення - не да твару людской істоце, якая прызвана не толькі працаваць, але і праслаўляць Бога. З тым злучана неабходнасць адпаведнага адпачынку, аб якім гаворыцца ўжо ў трэцяй Божай запаведзі. Нават у апісанні стварэння свету ў Старым Запавеце акцэнт зроблены на тым, што Бог адпачываў. І адсюль - дзень шабату, а сёння для хрысціянаў нядзеля з’яўляецца днём адпачынку, святым днём.
    Таму ахова працы спалучана з аховай адпачынку, каб сцерагчы годнасць чалавека, які быў падобны на Бога і створаны паводле Яго вобразу.
    Адпачынак мае для хрысціянаў асаблівы характар: неабходнасцю ўдзельнічаць у св. Імшы. Дзякуючы прынятым Целу і Крыві Езуса, мы становімся даслоўна роднымі Яму і адзін аднаму. А таму людзі павінны быць заўжды разам і ніколі не выступаць адзін супраць другога. Святы Павел пісаў: “Насіце цяжары адзін аднаго” (Гал 6, 2).
    Ян Павел II скажа пазней: “Іншы існуе не для таго, каб яго перамагаць. Не можа быць барацьба мацнейшай, чым салідарнасць”. Трэба пазнаваць іншых і супрацоўнічаць з імі. Таму ў адносінах да людзей патрэбна быць не толькі талерантным, але іх прыняць, не толькі прыняць, але і супрацоўнічаць з імі. Неталерантнасць можа быць толькі для граху і халтуры…
    Ніколі нацыянальнасць і веравызнанне не павінны быць перашкодай для супрацоўніцтва ва ўсіх магчымых абласцях.
    Неабходна падтрымліваць адзін аднаго, таму што мы ж бачым, колькі ёсць на свеце вакол нас тых, каму што-небудзь патрэбна. Але трэба таксама бачыць тых, якія пакутуюць з-за празмернай галечы, з-за недаразвіцця і з-за стыхійных бедстваў…
    Балюча дакучае нам нераўнамерны падзел сродкаў, якія неабходны для жыцця кожнага чалавека, і ў гэтай праблеме ні бедныя, ні багатыя не змогуць нічога зрабіць. Часам патрэбна зніжыць узровень сваіх патрабаванняў, каб падтрымаць людзей ў патрэбе не толькі тым, чаго ім не хапае, але і тым, што і мне патрэбна для жыцця. Безумоўна, неабходна рабіць гэта з розумам.
    А Касцёл?
    Касцёл падтрымлівае кожную сістэму, якая турбуецца пра чалавечае дабро.
    “Няхай не робяцца “цвёрдымі” сэрцы, калі вы чуеце крык бедных. Старайцеся пачуць іх заклік аб дапамозе. Імкніцеся так паводзіць сябе і так жыць, каб у нашай Айчыне ўсім быў дах над галавой і кусок хлеба, каб ніхто не адчуваў сябе самотны, астаўлены без апекі” (Элк, 8. VI 99г.). Гэты заклік Яна Паўла II у Элку – вельмі актуальны і сёння для нас. Толькі тады будуць мець сэнс нашыя набажэнствы і асабістыя пакуты і самаахвяраванні, калі кожны з нас заўважыць вакол сябе і ў сваім акружэнні чалавека ў патрэбе і калі кожны з нас захоча яму дапамагчы радасна сустрэць Змёртвыхпаўстанне Пана. А тады гэтая ўрачыстасць і для нас будзе святам пераможнай надзеі, чаго сабе ўсе мы жадаем ад усяго сэрца.
    Вясёлага аллелюя!

Актуальны нумар

 

Каляндар 2022

Каляндар
«Слова Жыцця»
на 2022 год

Літургічны каляндар

white
Адзначаем імяніны:
Сёння ўспамінаем памерлых святароў:
Да канца года засталося дзён:  257

Чакаем Вашай падтрымкі

skarbonkaДарагія Чытачы!
Просім Вас аб дапамозе ў абвяшчэнні Добрай Навіны. Мы чакаем Вашых лістоў, артыкулаў, здымкаў і падтрымкі ў фінансаванні газеты. Як адна сям’я “Слова Жыцця” мы прагнем несці Божае слова, гаварыць аб Хрысце і Касцёле ўсё большай колькасці людзей у Беларусі і па-за яе межамі.